Jag vill bara somna och aldrig mera vakna. Jag är så trött, så ledsen och samtidigt arg. Det är så orättvist att det aldrig får bli bra. Jag saknar det liv jag en gång hade, något jag vet att jag aldrig kommer att komma tillbaka till. Jag har tappat min dröm, jag har förlorat den framtid jag önskade. Jag ser bara mörker. Jag letar förtvivlat efter en strimma av ljus men ser inget. Varför ska jag leva för andra när jag inte vill det själv. Jag får höra att det är själviskt att ta sitt liv, men är det inte själviskt att säga att jag ska leva för mina närmsta så de inte får leva med sorgen att förlora mig? Men jag då? Vad är meningen med mitt liv? Ska jag leva för att göra andra glad?

3 kommentarer

Ingela

30 Sep 2016 17:16

Hej...
Tyvärr vet jag precis. Jag har varit där. Tänkt att jag inte är värd att ha en relation, varken med mina arbetskamrater (det är lika bra jag säger upp mig, för jag kan inte klara ett jobb), min särbo (jag kan lika gärna göra slut för han kommer ändå inte att orka i längden), och dottern kan lika gärna bo hela tiden hos sin pappa för jag är ändå ingen bra, fungerande, lämplig mamma.
Tro mig, du är värd allt för någon och det är svårt att komma ihåg där nere i träsket, men försök att ta dig upp så kommer du att upptäcka det igen.
Tills dess, ta hand om dig...

Svar: Tack så mkt för din kommentar, den värmde verkligen
En Vanlig Svensson

Annorlunda

02 Oct 2016 01:02

Vet du/ni om någon bloggträff?! Tänkte jag ni kunde få hjälpa mig. Det är som så att jag är grymt sugen på att gå på bloggmingel, bloggträff, bloggmiddag - kärt barn har många namn för att det är så mysigt att få träffa folk som brinner för samma sak som jag - - bloggar. Jag har ej varit på några bloggträffar alls men skulle vilja uppleva det oh får träffa nya människor och lära känna dom på djupet. Så jag undra om ni vet någon bloggträff häromkring ( kan åka några mil också ) som man kan anmäla sitt intresse till. Antingen i höst / vinter eller våren 2017. Alla förslag är välkomna.

princessmelis.com

12 Oct 2016 09:54

Skickar massa kramar & positiv energi till dig! Allt kommer att bli bra, och allt kommer att lösa sig. Det gör det alltid <3

Svar: Tack, det värmer
En Vanlig Svensson

Kommentera

Publiceras ej